先日、Apple のポッドキャスト部門からこんなメールが届きました。僕の適当な英語力で訳してみると、内容はたぶん以下の通り。
■ Twitter でポッドキャストを宣伝する際に注意すべき点
○「リツイートしたい」と思わせるようなツイートをせよ。○ iTunes Store 内にある あなたのポッドキャスト・ページ URL を含めたツイートをせよ。
○ ファンと交流(対話)せよ。
○ 他のユーザーのメンション(@ユーザー名)を入れよ。
○ iTunes Podcasts のメンション(@iTunesPodcasts)を入れよ。あなたのツイートは我々に通知され、我々はフォロワーに向けてリツイートしやすくなる。
○ 常に iTunes Podcasts のツイートに注意を払い、関連ツイートに対してはリプライし、我々があなたのポッドキャストについて喋った時はリツイートせよ。
わかっていても、なかなかそこまでキメ細かく頑張れないんですよねぇ。ポッドキャストをビジネスに活用している企業ならまだしも、僕らは趣味でやってる非営利のポッドキャスターですしね。けどまぁ、こういうノウハウはポッドキャスト以外のツイートをする場合や、Twitter 以外の SNS で告知を行なう際にも、気にした方がいいポイントだったりするのかも知れませんね。
Points to keep in mind when advertising podcasts on Twitter
Recently, this kind of mail arrived from Apple's podcast department. If I translate it with my proper English ability, the content is probably as follows.■ Points to keep in mind when advertising podcasts on Twitter
○ Make tweets that make you think "I want to retweet".
○ Make tweets including your podcast · page URL in the iTunes Store.
○ Interact with the fans (dialogue).
○ Please enter the other user's mentions (@ user name).
○ Please enter the iTunes Podcasts mentions (@ iTunesPodcasts). Your tweets will be notified to us and we will be more likely to retweet towards the followers.
○ Always pay attention to iTunes Podcasts tweets, reply to related tweets and retweet when we talk about your podcast.
Even if I know it, I can not do much hard work so fine. Companies that use podcasts for business are still nonprofit podcasters we are doing as a hobby. But, well, such know-how is a useful thing when doing tweets other than podcasts, and it may be a good point to be careful when announcing on SNS other than Twitter.